Dramski prikaz Muke Isusove u Imotskom

Dvadesetu godinu za redom u Imotskom se na Cvjetnicu, u večernjim satima održava dramski prikaz Muke Isusove. Tako će se i večeras Imotski s početkom u 20 sati pretvoriti u Jeruzalem iz Isusova vremena. Ova zanimljiva tradicija započela je 1998.godine pod vodstvom župnika fra Ante Babića, a u njoj sudjeluje oko 450 statista pod vodstvom profesorice Sanje Bago, a Isusa će utjeloviti Imoćanin Ivan Šabić.
Svi zainteresirani dramski prikaz Muke Isusove mogu pratiti ovdje, naravno ako do večeras profunkcionira Jubito, koji je kao i Facebook na Cvjetnicu šaptom pao.

Na 59. Festivalu hrvatskih kazališnih amatera koji će se, u organizaciji Hrvatskog sabora kulture, u svibnju održati u Vodicama, našu županiju predstavljat će KUU "Mosor" iz Gata s predstavom "Testament", koju su dugoraćani mogli pogledati u utorak, 26.3. u kinu "Dalmacija" u Dugom Ratu. O prvoj nagradi Gaćanima Odlučila je izbornica FHKA, dramska umjetnica Snježana Sinovčić Šiškov, koja je proteklog vikenda odgledala svih pet predstava na pozornici Kulturnog centra u Kaštel Lukšiću, gdje se održavala ovogodišnja županijska smotra. Osim KKU "Mosor“ iz Gata, koji su dobili nagradu za najbolju predstavu, nagrađen je i Ante Bare Bošnjak za režiju predstave "Ustani bane“, a njemu je pripala i nagrada za najbolji novi dramski tekst ili prilagodbu. Nagrada za najbolju scenografiju otišla je u Gata, kao i nagrada za glavnu mušku ulogu, koju je dobio Božidar Borovac. Najboljom glumicom za glavnu žensku ulogu proglašena je Antonija Grabovac iz Prološca, dok je Marijan Grabovac, popularni Mirić, imao najbolju sporednu mušku ulogu. Glumica Kaštelanskog kazališta Ivana Štrljić, po mišljenju izbornice ostvarila je najbolju sporednu žensku ulogu. Nagrada za njegovanje kulturne baštine pripala je Šoltanima, a Kaštelani su dobili nagrade za inventivnost, najbolju kostimografiju te za oblikovanje svjetla i tona. Nagrade su na smotri dobili i najstariji sudionik ove županijske smotre, a to je  Zdravko Proso iz Gata te najmlađa sudionica, Magdalena Sinovčić sa Šolte.

U utorak, 26. ožujka 2019. u 19 sati u dvorani nekadašnjeg kina "Dalmacija" Dugoraćani će opet ugostiti KUU "Mosor" iz Gata, koji u goste dolaze s kazališnom predstavom, komedijom "Testament“ autora Vanče Kljakovića u režiji Trpimira Jurkića. Dođite i zabavite se u Dugom Ratu uz predstavu naših Gaćana koja osebujno tematizira odnose u obitelji nakon što glava familije premine, a ne ostavi oporuku baš po volji ukućana.
Pogledajte Ivicu Borovca kao Stipu Grdelina, Lucu Mekinić u ulozi Ivke, Biljanu Borovac u roli Janje, Filipa Očasića u ulogi Vicka, Mariju Čović koja glumi Mandu,..  Radnja "Testamenta“ kojeg je pokojni Vanča Kljaković stvorio iz predloška Puccinijeve komične opere "Gianni Schicci", a koja je bila smještena u Split i u sebi nosi brojne značajke, karaktere i događaje specifične za dalmatinsko podneblje, doživjela je, za izvedbu glumaca iz Gata, poneku promjenu.
– U odnosu na original nije trebala neka posebna adaptacija već smo samo radnju prebacili iz Splita u zaobalje odnosno Vlašku, te se ne govori splitskim dijalektom već nešto tvrđom varijantom zaobalja. Promijenili smo i neka imena lica, upravo iz razloga da radnja bude bliža tom podneblju. Kljakovićev tekst je duhovit i zgodan za igru, bavi se karakterima na duhovit način, što je naišlo na dobre reakcije publike – kazao je redatelj predstave Trpimir Jurkić.

Povodom Međunarodnog Dana žena, Centar za kulturu Omiš – Teatar "Mali Princ" Omiš, svim svojim dragim sugrađankama i njihovim gošćama i gospodi poklanja svoju uspješnicu, hit predstavu – "JA SAM DAMA..". Pozivamo sve dame i gospodu da nam se pridruže u Glagoljaškom sjemeništu na Priku, u petak, 8.3.2019. u 20 sati i da zajedno obilježimo Dan žena. Naravno, za sve žene je ulaz slobodan. Vidimo se..

Postoje li Romeo i Julija 21. stoljeća? Bismo li se danas ubili zbog ljubavi ili ubili ljubav? Kako da ne bude tragično, a ostane magično? Koja je današnje lice i naličje međuljudskih odnosa? Budimo se ili ludimo?
Nakon što je s 'Metodom za brak' i 'Vlaškim poslima' osvojila srce Dalmacije i Splićana, Hit teatar premijerno predstavlja novu komediju 'Julijin balkon'. Ana Vilenica, Mladen Kovačić i Matea Elezović-Brdar su uz niz komičnih situacija, neočekivanih preokreta i osobnih zavrzlama pokušali na scenu postaviti najveću ljubavnu priču svih vremena. 'Spotaknuli' se se o priču najslavnijeg ljubavnog para u povijesti, o 'nesretni' balkon, ali i još nesretniji vlastiti život, no razigranim transformacijama i glumačkom igrom pokušali su zadovoljiti apetite i najzahtjevnije publike.
Dođite u petak, 8. ožujka 2019. na 'Julijin balkon', pripremite maramice za suze smijalice, a možda pronađete i (svog) Romea ili Juliju.

U četvrtak 7. ožujka 2019. s početkom u 20.00 sati u Glagoljaškom sjemeništu na Priku, na rasporedu je još jedna od životnih komedija, ovaj put "stand-up" komedija "Komušanje mozga" Stojana Matavulja. U predstavi popularni glumac Stojan Matavulj, kojeg mnogi pamte po brojnim TV ulogama, u opuštenoj se omiškoj atmosferi osvrće na tragikomičnu hrvatsku svakodnevicu, ali i situacije iz vlastitog života.
U predstavi će biti obrađene mnoge životne i aktualne teme; od prvih ljudi i nastanka svijeta, preko hrvatske estrade i svih drugih oblika umjetnosti, pa sve do dolaska Hrvata i nekih ozbiljnijih povijesnih tema. Stojan Matavulj će svaku od njih prikazati u šaljivom svjetlu te pokušati nasmijati gledatelje tijekom 90 minuta predstave.

Komedija 'Državni lopov' opet u Lori

"Državni lopov" je kazališna predstava u kojoj, prema tekstu Fadila Hadžića, čuvenog komediografa, igraju tri mlada BiH glumca - Nusmir Muharemović, Irfan Kasumović i Mirza Mušija. Nakon dvanaest sezona, više od stotinu izvođenja, desetaka tisuća gledatelja, predstava u subotu, 23. veljače opet dolazi u Split, u dvoranu Dom HV u Lori gdje počinje u 20 sati. Ulaznice za "Državnog lopova" po cijeni od 80 kuna u prodaji će biti na blagajni dvorane Lora od 16 do 20 sati. Rezervirati ih možee pozivom na 095 527 1852. Ulaznice su u prodaji i na svim prodajnim mjestima Eventima.
. "Državni lopov" je komedija, priča o dvojici zatvorenika koje je sudbina dovela u istu zatvorsku ćeliju, od kojih je jedan - Marko, državni lopov, bivši ali i budući političar, a drugi - Kiki, sitni lopov, ženidbena varalica. Ono što ih spaja je Veronika, žena koja je prevarila obojicu i koja ih je i smjestila u zatvor a da toga nisu niti svjesni. Naravno, neodvojiv dio ove priče je i zatvorski čuvar, Jozo. Zatvor i ljudi koji kao da nemaju skoro ništa zajedničko tako postaju priča o nama samima, slika društva bez nekog dubljeg ulaženja u problematiku, jer cilj je, naravno, da se publika opusti i nasmije, a ne da ostane zaprepaštena sa sličnošću s društvenim događajima u našoj svakodnevnici.

Kazalište Mali Princ Omiš na turneji

Gradsko kazalište "Mali Princ" iz Omiša proteklog je tjedna na poziv Zajednice Hrvata u Beogradu "Tin Ujević" i njenog agilnog predsjednika Stipe Ercegovića, inače našeg Kriljanina, te uz potporu Ministarstva kulture RH, odigralo u Beogradu kazališnu predstavu "Kumovi", "životnu hit komediju" prema tekstu Dušana Kovačevića, izvrsnog srpskog dramskog pisca i scenarista ("Maratonci trče počasni krug", ""Ko to tamo peva", "Balkanski špijun",..), u režiji Petra Buljevića. Potom su u nastavku kazališne turneje u Šidu odigrali čak dvije predstave, "Kumove" i monodramu "'Klytaimestra' s Ivanom Giove Župa u naslovnoj ulozi. Kazališna turneja omiških kazališnih amatera po Srbiji zaključena je druženjem i posjetom Novom Sadu.

Cabaret 'Varaš ga, ne ostavljaš ga' opet u Lori

Cabaret 'Varaš ga, ne ostavljaš ga' Arijane Čuline vraća se u Loru u subotu 16.02., a u sklopu 'anti-Valentinovo' mini turneje predstava će gostovati i u HNK Zadar u četvrtak, 14. veljače. Autorica Arijana Čulina je u ovom tekstu napravila naizgled nespojivo - šansonu s duhovitim komentarima koji se odnose na ljubavni život i brak. Uz Arijanu u predstavi igra i Mirella Meić, a izvođačice će na klavijaturama i harmonici pratiti još jedna zanimljiva umjetnica, harmonikašica Danira Ipavec. Ovo je još jedna Čulinina predstava u nizu s prepoznatljivim rukopisom. Zabavnog je karaktera i u njoj svatko može pronaći nešto za sebe, a glazba i smijeh ionako su svima osim mrgudima hrana za dušu..

Ana Marija Veselčić i 'Domaši'

Mlada splitska glumica Ana Marija Veselčić, rođena Vikovčanka, niže uspjeh za uspjehom. Osvojila je Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju mladu glumicu (u predstavi "Zbunjoza") i nagradu za najbolju epizodnu ulogu (Bjanke u "Kroćenju goropadnice"), a posljednjih se dana u Splitu naveliko priča o njezinoj odličnoj predstavi "Domaši" kojom je otvorena večernja scena u Gradskom kazalištu lutaka Split, piše Večernji list. Predstava "Domaši" igra u subotu, 16.2. u 19 sati, a ulaznice se mogu rezervirati telefonom 395 968, kupiti na blagajni kazališta ili online.