Soprani kontra tenora u Omišu

klapa pinguentumNakon Superfinala, nove programske večeri u Omišu, iako su se njegovi sadržaji i do sada separirano njegovali kroz festivalske kategorije, ostaje za analizu zašto se ovogodišnji potez čelnih ljudi 45. festivala dalmatinskih klapa Dušana Šarca i Dražana Mladina uistinu čini opravdanim, pa u neku ruku i revolucionarnim, imajući u vidu "breme" tradicijskog naslijeđa ...


MUŠKE, ŽENSKE, MJEŠOVITE

SUPERFINALE 45. FESTIVALA DALMATINSKIH KLAPA

Soprani kontra tenora u Omišu

Piše: Igor Brešan / Slobodna Dalmacija
Izvor: Slobodna Dalmacija

Na posljetku, ruše li se u neku ruku tabui i koje od tri pjevanja ima veću šansu u međusobnom sučeljavanju, hoće li sve skupa "razvodniti stvari" kad je suštinsko poimanje klape u pitanju, ili će se festivalska "unutarnja kontrola" znati upraviti onim najvažnijim - što je i kako se pjeva dalmatinska pjesma? A kako u posljednje izrečeno ne sumnjamo, sve se čini opravdanim i razumljivim.

klapa PINGUENTUM iz Buzeta

Najprije činjenice, koje se lako mogu povezati s pojavom "Zadranki", prve ženske klape koja je smatrana kuriozitetom, a da bi taj isti kuriozitet zakotrljao cijeli pokret, a kad ih se već pustilo u konkurenciju, nitko nije bio slijep a da ne uoči kvalitetu ženskog pjevanja.

Mješovite klape iznjedrene su iz nasušne potrebe da se spase muške klape bez tenora uvođenjem žene na vodeću poziciju.
Iako slične postave i kombinatorike imaju pokrića u gradskim sredinama, jedna žena godinama nije rušila pojam muške klape.

klapa

Večer mješovitih sastava u Opuzenu razbila je i te predrasude te stvorila preduvjete za ovo što danas imamo. Superfinale. Dakle, trebalo je imati hrabrosti na istome mjestu okupiti sve ono što danas tretiramo klapskom pjesmom.

Povezani članci

Who's Online

We have 216 guests and no members online